Δράμα: Η εικονική μαθητική επιχείρηση παραγωγής σαπουνιών – Το μεγάλο στοίχημα των παιδιών

Η χρήση σαπουνιού είναι άμεσα συνυφασμένη με την υγιεινή, τη φροντίδα αλλά πλέον και την ασφάλεια του ανθρώπου από τους ιούς. Το σαπούνι είναι ένα προϊόν που συναντά κανείς σε πάρα πολλές κοινωνίες από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Η χρήση του θεωρείται για τις δυτικές κοινωνίες σχεδόν αυτονόητη και έχει συνδυαστεί τόσο με την καθαριότητα και την υγιεινή όσο και με την προσωπική φροντίδα, ως καλλυντικό.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι παρασκευής σαπουνιού και πολλές συνταγές. Ωστόσο, οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου και της α΄ λυκείου του δραστήριου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου Δράμας επέλεξαν την πιο φυσική, την πιο αγνή και ίσως την πιο αρωματική.

Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας του Οργανισμού JA Greece, μέλους του JA Worldwide, οι μαθητές δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση, τη Natural Story, με αντικείμενο την παραγωγή σαπουνιών αλλά κι άλλων φυτικών προϊόντων, που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο και τα αρωματικά φυτά που παράγουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους.

Οι μαθητές αποφάσισαν, μάλιστα, η επιχείρησή τους να είναι μια Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.), για να επωφεληθούν από τα προνόμια που έχουν οι επιχειρήσεις αυτού του είδους. Μέτοχοι θα είναι όλοι οι μαθητές, προσφέροντας τις απαραίτητες πρώτες ύλες, ενώ για τα αρχικά έξοδα θα χρησιμοποιήσουν τα χρήματα του ταμείου τους και για την παραγωγή τους χώρους του εργαστηρίου χημείας του σχολείου τους.

Ο υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος Γιάννης Σισμανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. δεν κρύβει ότι η προσπάθεια των παιδιών συνάντησε πολλές δυσκολίες αφού λόγω της πανδημίας ήταν δύσκολη η ομαδική δουλειά από κοντά. Παρόλα αυτά, με προσοχή, ασφάλεια αλλά κυρίως μεράκι και θέληση κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους και να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Βέβαια, η πανδημία του κορονοϊού στάθηκε ως έναν βαθμό και έμπνευση για τα παιδιά αφού πλέον το σαπούνι αποτελεί βασικό μέσο προστασίας του ανθρώπου από τον ιό.

«Οι μαθητές ως συμμετέχοντες της επιχείρησης», επισημαίνει ο κ. Σισμανίδης, «ήρθαν σε επαφή σε όλα τα στάδια δημιουργίας μιας επιχείρησης, από την επιλογή του προϊόντος και του ονόματος, μέχρι την υλοποίηση, τη χρηματοδότηση, τη διαφήμιση, την εμπορία και τη διαχείριση των οικονομικών. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους ενημερώθηκαν από επιχειρηματίες από τον χώρο του branding, της γραφιστικής, του μάρκετινγκ, του βιομηχανικού σχεδιασμού, αλλά και από τον χώρο των κοινωνικών επιχειρήσεων, καθώς και από επαγγελματίες που ασχολούνται με την παρασκευή σαπουνιών».

Aκολουθήστε το mirmidones.gr σε facebook  instagram και YouTube
ΠΗΓΗ: www.newsit.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.