Η άκαρπη προσπάθεια για εύρεση εργασίας απέφερε καρπούς… φιστικιού


Λένε ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και στην περίπτωση του 31χρονου Στέλιου Καρβέλα από τα Μέγαρα αυτό έγινε πραγματικότητα. Η άκαρπη προσπάθειά του για εύρεση εργασίας ως πολιτικός μηχανικός το 2013 οδήγησε σε μία απόφαση που απέφερε καρπούς… φιστικιού.

Προερχόμενος από οικογένεια με αγροτικό υπόβαθρο, το 2015 πήρε την απόφαση να ακολουθήσει το αγροτικό επάγγελμα. Σήμερα, έχει δημιουργήσει την επιχείρηση «Megaris Goods» και, μεταξύ άλλων, τα συσκευασμένα φιστίκια «The pistakios», που ταξιδεύουν σε ξένες αγορές. «Η ενασχόληση της οικογένειάς μου με τον αγροτικό τομέα ξεκίνησε από τον παππού μου, τη δεκαετία του ’50, όταν εγκατέστησε τις πρώτες φυτείες κελυφωτού φιστικιού στην περιοχή των Μεγάρων. Στην προσπάθειά μου για εύρεση εργασίας, το 2015 αποφάσισα να ενταχθώ στο πρόγραμμα νέων αγροτών και να αναλάβω τις οικογενειακές καλλιέργειες, προχωρώντας σε επεξεργασία και τυποποίηση», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Στέλιος.

Με συντονισμένα βήματα που συνοδεύτηκαν αρχικά με ιδία κεφάλαια και έπειτα με χρηματοδότηση από τα Σχέδια Βελτίωσης, ο Στέλιος δημιούργησε μία καθετοποιημένη επιχείρηση καλλιέργειας, επεξεργασίας, τυποποίησης και απευθείας διάθεσης των προϊόντων του.

Όπως εξηγεί, «όταν ξεκίνησα ως νέος αγρότης διέθετα ήδη κάποια μηχανήματα, όσον αφορά την πρωτογενή παραγωγή. Το 2015 έφτιαξα τον πρώτο ψυκτικό θάλαμο για να μπορώ να συντηρώ το εμπόρευμά μου και να το πουλάω καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το 2017 έφτιαξα ένα πιστοποιημένο τυποποιητήριο και το 2018 έφτιαξα ένα ξηραντήριο μεγαλύτερου όγκου, καθώς επίσης και τη γραμμή διαλογής ανοιχτού και κλειστού φιστικιού.

Το γεγονός που με οδήγησε στην καθετοποίηση της μονάδας ήταν ότι τα προηγούμενη χρόνια η επεξεργασία που πραγματοποιούσαμε εμείς έφτανε μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο. Η συνεργασία μας στη συνέχεια με τους μεταποιητές καθυστερούσε πολύ την είσοδο των προϊόντων μας στην αγορά. Πλέον, έχουμε τον έλεγχο της παραγωγής σε κάθε στάδιο».

Η αγορά φιστικιού και οι εξαγωγές

Η αγορά φιστικιού στην Ελλάδα, όπως εξηγεί ο Στέλιος, είναι σχετικά ανοργάνωτη. «Σε άλλα προϊόντα μπορεί να υπάρχει πιο μεγάλη τεχνογνωσία και γνώση του αντικειμένου για την εμπορική διάθεση, για τα φιστίκια όμως δεν ισχύει αυτό. Παγκοσμίως, τα φιστίκια πωλούνται σε κατηγορίες, ανάλογα με την ποιότητά τους. Στην Ελλάδα τα πουλάμε όλα μαζί, χωρίς να τα διαχωρίζουμε.

Εγώ, επειδή εξαρχής έβλεπα τον τρόπο πώλησης των φιστικιών στις ξένες αγορές, κάνω διαβαθμίσεις στις ποιότητες. Τα φιστίκια ανώτερης ποιότητας τα τυποποιώ και το πουλάω σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και σε μικρότερες ποσότητες στη Βόρεια Ευρώπη. Υπάρχουν, όμως αγορές στην ΕΕ και στα Βαλκάνια που ζητούν χύμα προϊόν. Σε αυτές τις αγορές πάνε τα υπόλοιπα φιστίκια», αναφέρει ο 31χρονος αγρότης.

Η σειρά των προϊόντων «The pistakios» περιλαμβάνει τα φιστίκια χωρίς κέλυφος, τα ωμά φιστίκια που αφορούν τον ακατέργαστο καρπό στη φυσική πρωτογενή μορφή, καθώς και τα φιστίκια με λεμόνι και ανθό αλατιού, αλλά και τα φιστίκια με λεμόνι.

Ο Στέλιος, θέλοντας να ανταποκριθεί στις ανάγκες και στις απαιτήσεις των καταναλωτών στις αγορές που ταξιδεύουν τα προϊόντα, συνδύασε την ποιοτική πρώτη ύλη του φιστικιού με τα φυσικά προϊόντα.

Εκτός από τα παραπάνω, δημιουργεί και πάστα φιστικιού, από 100% καθαρό φιστίκι. Στην Ελλάδα, ο ίδιος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρονικά καταστήματα για την προώθηση των προϊόντων του στην ελληνική αγορά.

Για να καταφέρει να συνάψει τις συνεργασίες, τόσο με το εξωτερικό, όσο και με την ελληνική αγορά, ο 31χρονος αγρότης εξηγεί ότι η ποιότητα παίζει τον πρώτο ρόλο, σε συνδυασμό με τα φυσικά συστατικά και τη σωστή διαχείριση της παραγωγής από την αρχή έως το τέλος. Όπως εξηγεί, οι περισσότεροι συνεργάτες έχουν βρει την επιχείρησή του μέσω της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, καθώς και από τα επιμελητήρια.

Επόμενα σχέδια

Η δουλειά του αγρότη, σύμφωνα με τον Στέλιο, θέλει υπομονή και επιμονή. «Πρέπει να προσέχεις αυτό που κάνεις, να είσαι τυπικός στις δουλειές σου και να έχεις την υπομονή να πουλήσεις το προϊόν στη σωστή τιμή». Στα επόμενα σχέδια του 31χρονου είναι να τελειώσει το επενδυτικό σχέδιο όσον αφορά τα Σχέδια Βελτίωσης για να έχει 100% καθετοποίηση
στη μονάδα του.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.