Στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών


Στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
-Διαφήμιση-

Η υπογραφή μνημονίου κατανόησης, με επίκεντρο τον οδικό χάρτη που θα οδηγήσει στη μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα έως το 2025, μεταξύ του γενικού διευθυντή του ΔΑΑ Ιωάννη Παράσχη και του Ολιβιέ Γιάνκοβιτς, γενικού διευθυντή του ACI (Airport Council International) Europe, βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής εκδήλωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών που διοργάνωσε το 7ο ACES (Airport Chief Executives Symposium). 

Η Αθήνα ως προορισμός έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία επτά χρόνια, από τότε που οργανώθηκε το πρώτο συνέδριο ACES, καθώς όπως τόνισε ο κ. Παράσχης, από 12,5 εκατ. επιβάτες τότε, στα τέλη του 2019 το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μετράει 25,5 εκατ. επιβάτες καταγράφοντας αύξηση 103%. Την ίδια στιγμή οι τουρίστες από 2,5 εκατ. στην Αθήνα προ επταετίας ενισχύθηκαν κατά 140% και πλέον αγγίζουν τα 6,4 εκατ. Το φετινό συνέδριο ήταν επικεντρωμένο στο ζήτημα της αειφόρου ανάπτυξης και της κλιματικής αλλαγής, ενώ τονίστηκε ότι θα πρέπει η Αθήνα να προετοιμαστεί για τη νέα εποχή, χωρίς να εμποδίσει ταυτόχρονα την ανάπτυξη μέσω επενδύσεων. «Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επενδύει στην ανάπτυξη, στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και στον ψηφιακό μετασχηματισμό», σημείωσε ο κ. Παράσχης. 

Στην αύξηση κατά 36% των επισκεπτών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μεταξύ 2013 και 2018 αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής του ACI Europe Ολιβιέ Γιάνκοβιτς, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι τα αεροδρόμια καταγράφουν περιορισμένη κερδοφορία σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες. Τα μικρά μάλιστα αεροδρόμια έχουν την τάση να γεννούν ζημίες ενώ τα αεροδρόμια συνολικά πρόκειται να βρεθούν αντιμέτωπα με σημαντικές πιέσεις σε επίπεδο λειτουργικού κόστους. Μέρος του ενισχυμένου κόστους θα προέλθει από τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας αλλά και την ανάγκη επέκτασης της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Ως προς την αεροπορική κίνηση ο κ. Γιάνκοβιτς εμφανίστηκε ανήσυχος υποστηρίζοντας ότι ελλοχεύει η απειλή της ύφεσης, ενώ η γεωπολιτική αστάθεια και η καθήλωση των αεροσκαφών boeing 737 δεν ευνοούν την αγορά.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφέρει ότι αν και οι αεροπορικές εταιρείες εισπράττουν τα οφέλη ευνοϊκών συμφωνιών σχετικά με τις χρεώσεις αεροδρομίων, δεν φαίνεται να το αναγνωρίζουν. Σημείωσε δε ότι τα αεροδρόμια επιζητούν την αυτοματοποίηση των διαδικασιών στον μέγιστο βαθμό. 

Στον τουρισμό ως όχημα εξόδου από την κρίση αναφέρθηκε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, που επεσήμανε ότι θα πρέπει η χώρα να συνεχίσει να κινείται δυναμικά και με μεγάλη ταχύτητα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πόλεις μετατρέπονται σε ιδιαίτερα σημαντικές για τη χώρα, με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να έχουν καθιερωθεί πλέον ως city break προορισμοί. Η Αθήνα βρίσκεται σταθερά στους 50 πιο πετυχημένους προορισμούς, όπως τόνισε ο κ. Θεοχάρης. Πλέον βρίσκεται στην 23η θέση, έχοντας ανέβει κατά 18 θέσεις σε σχέση με το 2013.

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Αθήνα θα παραμείνει υψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει την ανάγκη να δοθούν κίνητρα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η πλειονότητα των ομιλητών αναφέρθηκε στην ώθηση που έδωσε η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων στον τουρισμό της χώρας, με ειδική μνεία να γίνεται στη Fraport. Το ζήτημα των υποδομών μάλιστα απασχόλησε πάνελ με θέμα «Ιδιωτικοποίηση των υποδομών και η επίδρασή τους σε προορισμούς», το οποίο συντόνισε ο διευθυντής της «Κ» Αλέξης Παπαχελάς.  

Πηγή: kathimerini.gr





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.